sobota 17. září 2011

Chodský pes a beskydský ovčák

Dobrý den,
   měl jsem doma nádherného chodského psa (a doufám, že zase budu mít) a beskydský ovčák (bundáš) mě velmi zaujal, podle mě to jsou krásní i povahově dobří psi. Proto si myslím, že beskydský ovčák by mohl být znovuobnoven stejně jako choďáci.
   Před několika lety jsem narazil v časopisu Pes přítel člověka (nebo Svět psů, kde se bohužel nedá hledat v archívu) na článek pojednávající o pokusu o obnovení chovu tohoto plemene..Měl jsem již i nějaký kontakt (tuším, že zde byl uveden pan Mádle nebo Mádl), bohužel z rodinných důvodů jsem se o toto téma přestal zajímat a přišel jsem i o tento kontakt. Podle tehdejšího popisu, pokud si vzpomínám, je původní beskydský ovčák středního vzrůstu, s dlouhou hustou bílou srstí a se vztyčenýma ušima. Tvarem těla a velikostí se mi nabízí podoba s chodským psem. Velmi by mě mrzelo, kdyby beskydští ovčáci úplně zanikli. Proto píšu tyto řádky, zda by se našel někdo, kdo o beskydských ovčácích něco ví a popřípadě by byl ochoten podniknout nějaké kroky pro jejich regeneraci.
   Proč by nemohli být oblíbeni podobně jako choďáci? Ozve se mi někdo s bližšími informacemi?

Žádné komentáře:

Okomentovat